سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و در یکى از عیدها فرمود : ] این عید کسى است که خدا روزه‏اش را پذیرفته و نماز وى را سپاس گفته و هر روز که خدا را در آن نافرمانى نکنند روز عید است . [نهج البلاغه]
متافیزیک _ ورزشی
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» باز از ورزشهای رزمی

 

  بیشتر دوستان در تماسهای کتبی ؛ تلفنی یا توسط ایمیل در مورد نیروی جوانی سؤال نموده اند و این که چگونه دوباره آن شور و نشاط  دوران خاص که پر انرژی بودند را بدست آورند و جالب این است که اکثر عزیزان در سن زیر 30 سال هستند ........... و امّا..!!

      عوامل مختلفی در احساس کسالت و از دست دادن شور و حال جوانی و احساس بیمارگونه دخیلند که از مهمترین مسائل می توان به مشگلات روانی ، زندگی ماشینی ، مشکلات مالی ،  استعمال دود از هر نوع که باشد ، عدم تحرک و دهها دلیل دیگر و بعضی بیماریها می توان اشاره نمود .

 دوستی از تهران در تماس تلفنی اش می گفت که حدود 20 سال سن دارد و مجرد است این دوستمان قبلا ورزشکار بوده ولی حالا به اندازه ای احساس کسالت و تنبلی می کند دیگر نه تنها از ورزش دور مانده بلکه در زندگی روزمره اش نیز دچار مشگل است و یا دوست دیگری از شهر میانه در مورد احساس پیری و کسالت با وجود سن کمش صحبت می کرد ؛ عزیزی از اصفهان تماس گرفته و خواستار روشی برای دست یابی به انرژی بیشتر بود و سوالات زیادی از این دست ما را بر آن داشت تا در مورد تمرینات تنفسی بصورت کاربردی جهت غلبه بر کسالت و ایجاد نیروی نشاط و جوانی و احساس قدرت به طور خلاصه وار توضیح دهیم :

     برای چند لحظه خود را از مشگلات روزمره کنار بکشید و خودتان باشید ؛ به دور از حاشیه ها !. در هر حالتی که قرار بکیرید ( نشسته ، درازکش و یا سر پا ) باید کمر صاف و ستون فقرات در یک خط باشد « صاف باشد » & با چند نفس معمولی شروع کنید . براحتی و فارغ بال نفس بکشید و لذت ببرید ، بدنتان را از تنشها و فشار رها سازید ........  و امّا اصل تمرین : در حالت فوق به آرامی با بینی نفس عمیق بکشید به طوری که اول قسمت شکم  بلاخص زیر ناف ( تانتین ) از هوا پر شده و سپس اکسیژن به سمت ریه ها هدایت شود و ریه ها هم مملم از هوا شود ؛ برای لحظاتی تنفستان را حبس کنید ( به تدریج باید بر مدت زمان حبس تنفس افزود )  و بعد از لحظه ای حبس تنفس زبان را به سقف دهان جسبانده و به آرامی هوا را از راه دهان خارج کنید . دقت نمایید که دم با بینی و بازدم با دهان بوده و مدت زمان بازدم آرامتر و طولانی تر از دم باشد .

اگر شما به مدت یک ماه هر روز چند بار و هر بار فقط ده دقیقه تمرین قوق را انجام دهید به نسبت خیلی زیادی بر انرژی خود افزوده و احساس نشاط و نیروی جوانی خواهید کرد . شما باید یاد بگیرید که آگاهانه نفس کشیده و از این به بعد از تنفس شکمی استفاده کنید ، و این کار را بصورت یک عادت در آورید.

شما می توانید  سوالاتتان را مطرح کرده و جواب را دریافت کنید.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » بابک ( جمعه 85/8/26 :: ساعت 1:7 صبح )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

اسلاید شو غالیوود
نیروی ضربات
فرصتی استثنایی برای رزمکاران ایران
برنامه سال 1388 شرکت ALYWOOD به مدیریت استاد سهراب زاده
تاریخچه تکواندو
تاریخچه کاراته
چی نیروی نهفته
حفظ سلامت مغز
چند روش خروج روح از بدن
فروش فیلم و سی دی های آموزش ورزشهای رزمی
عکس و تصویر زیبا از طبیعت استان اردبیل
سبک نن شائولین استان اردبیل نماینده می پذیرد
دایرکتوری کامل استان اردبیل
چگونه یک فایتر موفق شویم
[عناوین آرشیوشده]