سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ثمره اندرز، بیداری است . [امام علی علیه السلام]
متافیزیک _ ورزشی
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» مبداء ورزشهای رزمی

یه روز یک راهب بودایی هوس وادی چین می کند تا افراد بیشتری را به آیین خود فرا خواند. این راهب داستان ما که اسمش «بودیدارما» است بعد از طی طریقی سخت از هندوستان تا چین ،  در معبدی به نام معبد شائولین مشغول تعالیم سخت و طاقت فرسا به شاگردان و هوادارانش می شود . ولی شاگردان در اثر ریاضتهای سخت وی روز به روز ضعیف و ضعیفتر می شدند و در اثر شدت تمرینات بیمار شده و جان خود را از دست می دادند و این امر قهرمان داستان ما را ناراحت می نمود و او را در دست یافتن به اهدافش دچار مشگل می ساخت .

بودیدارما به تفگر نشت ، از کوه به دشت ، از دشت به دره ..... یک روز در عالم مدیتیشن که مثل ( اکی یوسان )  سرش را می خاراند راه حل به او القاء شد . بشکنی زد و از جا بجست . ریش سفیدان معبد را فرا خواند و پس از ضیافتی شاهانه با نان و نمک با وقار و ابهت بر بالش ریاست تکیه ای زد و با لبخندی که نشانه پیروزی از آن نمایان بود و تا حال از او دیده نشده بود به اطراف نگریست . دخترک بی چاره که برای اولین بار لبخند بابا را می دید بهت زده به سوی مادر شتافت که مامان ، مامان بابا خندید !  مادر بیچاره سراسیمه به دیر شتافت که نکند بابا دیوانه شده است ولی وقتی تعجبش بیشتر شد که دید پیرمرد در وسط دایره ای که مریدان تشگیل داده اند مشغول رقص است ! لب گزید و چنگهایش صورت نوازش داد ، خون سفید رنگ از خراشهای چنگال فوران نمود . آخه خون مراد و مرید باید تفاوت داشته باشد . چون آقای دارما متوجه این حالت گردید با صدایی رسا اعلام نمود که این روش ابداعی که موهبتی خدادادی است باعث افزایش قدرت خواهد شد و دیگر نیازی نیست که آنها از هوادارانی نحیف و ضعیف برخوردار باشند . با تمرین این هشت حرکت خانم بودیدارما می تواند به زن راهب همسایه پز بدهد و فخر بفروشد.

این هشت حرکت ابداعی بودیدارما اساس و پایه تمامی ورزشهای رزمی شد. البته به جز سبگهای ابداع شده امروزی که هر روز دهها بودیدارما چشم گشوده و هر روز صدها  سبک ابداع می شود. (شوخی کردیم به سبکها توهین نشود.)



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » بابک ( یکشنبه 85/9/26 :: ساعت 7:3 عصر )
»» تصاویر فیلم شوشو

دیدار مدیر کل ارشاد از فیلم شوشو

بقیه در اد امه مطلب

ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » بابک ( چهارشنبه 85/9/15 :: ساعت 10:31 عصر )


»» شوشو ( فیلم کوتاه پلیسی ، رزمی )

       

فیلم پلیسی ، رزمی « شوشو »  در اردبیل آماده می شود .

 

فیلم کوتاه « 110 دقیقه ای »  پلیسی ، رزمی شوشو برای شرکت در جشنواره پلیس (‌110 )  با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و نیروی انتظامی استان اردبیل به کارگردانی آقای رحیم طوفان اولین سکانس خود را روز چهارشنبه 24 آبان ماه در اردبیل آغاز نمود .

موضوع فیلم : داستان سارقانی است که از تبحر کافی رزمی برخوردارند و با زیر پا نهادن اصول اخلاقی هنرهای رزمی مبادرت به کیف زنی می کنند که ضمن درگیری با ماموران نیروی انتظامی و مردمی که به یاری نیروی انتظامی شتافته و اکثرا رزمکاران زبده ای هستند در نهایت ...........

فیلمنامه کاری از نویسنده قدر استان آقای شهرام سجودی زاده است و مشاوره هنرهای رزمی این فیلم را آقای بابک صاحب اختیاری به عهده دارد و آقای علی محمدی دستیاری کارگردان را به عهده دارد .

 تهیه کننده و مدیر تصویربردار : آقای رحیم طوفان

مدیر تولید: آقای حسین رجایی

بازیگران : آقایان  حسین رجایی ، حمید زیدی ، مصطفی صدیق ، بهرنگ شفیعی ، رحمان سید سیاح ، رامین اسمعیلی ، محمد صفری ، بهروز فیضی ، حجت خاتم نژاد ، بهزاد صحرایی ، محمد ارجمند ، منصور سامی  و خانم  نایبی و بازیگر خردسال الهه رجایی

در این راستا از  اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ، معاونت اجتماعی نیروی انتظامی ، هیئت ووشو ، هیئت ژیمیناستیک ، کانون فیلمسازان استان اردبیل  و آقایان سرهنک مجتهدی ، رحمان زمانی ، عباس پاکنهاد ، یوسفی سادات و کلیه عزیزانی که همکاری نمودند قدردانی می شود .



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » بابک ( پنج شنبه 85/8/25 :: ساعت 1:14 عصر )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

اسلاید شو غالیوود
نیروی ضربات
فرصتی استثنایی برای رزمکاران ایران
برنامه سال 1388 شرکت ALYWOOD به مدیریت استاد سهراب زاده
تاریخچه تکواندو
تاریخچه کاراته
چی نیروی نهفته
حفظ سلامت مغز
چند روش خروج روح از بدن
فروش فیلم و سی دی های آموزش ورزشهای رزمی
عکس و تصویر زیبا از طبیعت استان اردبیل
سبک نن شائولین استان اردبیل نماینده می پذیرد
دایرکتوری کامل استان اردبیل
چگونه یک فایتر موفق شویم
[عناوین آرشیوشده]