سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مردم خواسته دنیا خرده گیاهى است خشک و با آلود که از آن چراگاه دورى‏تان باید نمود . دل از آن کندن خوشتر تا به آرام رخت در آن گشادن ، و روزى یک روزه برداشتن پاکیزه‏تر تا ثروت آن را روى هم نهادن . آن که از آن بسیار برداشت به درویشى محکوم است و آن که خود را بى نیاز انگاشت با آسایش مقرون . آن را که زیور دنیا خوش نماید کورى‏اش از پى در آید . و آن که خود را شیفته دنیا دارد ، دنیا درون وى را از اندوه بینبارد ، اندوه‏ها در دانه دل او رقصان اندوهیش سرگرم کند و اندوهى نگران تا آنگاه که گلویش بگیرد و در گوشه‏اى بمیرد . رگهایش بریده اجلش رسیده نیست کردنش بر خدا آسان و افکندنش در گور به عهده برادران . و همانا مرد با ایمان به جهان به دیده عبرت مى‏نگرد ، و از آن به اندازه ضرورت مى‏خورد . و در آن سخن دنیا را به گوش ناخشنودى و دشمنى مى‏شنود . اگر گویند مالدار شد دیرى نگذرد که گویند تهیدست گردید و اگر به بودنش شاد شوند ، غمگین گردند که عمرش به سر رسید . این است حال آدمیان و آنان را نیامده است روزى که نومید شوند در آن . [نهج البلاغه]
متافیزیک _ ورزشی
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» سایت رزمی

 

http://www.chi-1.com 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » بابک ( سه شنبه 85/12/22 :: ساعت 12:2 صبح )
»» طنز اتاق جادو

اتا ق جادو

 

آن شنیدم که یکی مرد قدیمی هوس دیدن تهران سرش افتاد و پس از مدت بسیار مدیدی و تقلای شدیدی به کف آورد زر و سیمی و رو کرد به تهران ، خوش و خندان و غزلخوان ز سر شوق و شعف گرم تماشای عمارات شد و کرد به هر کوی گذرها و به هر سوی نظرها و به تحسین .و تعجب نگران گشت  به هر کوچه ، بازار و خیابانی و دکانی . در خیابان به بنایی که بسی مرتفع و عالی و زیبا و نکو بود و مجلل  ، نظر افکند و شد از دیدن آن خرم و خرسند و بزد یک دو سه لبخند و جلو آمد و مشغول تماشا شد و یک مرتبه افتاد هر دو چشمشم به آسانسور ، ولی البته نبود آدم ساده خبردار که آن چیست ؟ برای چه شده ساخته یا بهر چه کار است ؟ فقط کرد بسویش نظر و چشم بدان دوخت زمانی . ناگهان دید زنی پیر جلو آمد و آورد بر آن دکمه پهلور آسانسور به سر انگشت فشاری و به یک باره چراغی بدرخشید و دری وا شد و پیدا شد از آن پشت اتاقی و زن پیر و زبون داخل آن گشت و درش نیز فرو بست . مرد بیچاره همانطور که بدان صحنه جالب نگران بود . زنو دید دگر باره همان در به همان جا زهم وا شد و این مرتبه یک خانم زیبا و پری چهره  برون آمد از آن ، مرد بیچاره به یکباره گرفتار تعجب شد و حیرت چو به رخسار زن تازه جوان خیره شد و دید که در چهره اش از پیری و زشتی ابدا نیست نشانی . پیش خود گفت که : « ما ، آن همه افسانه جادو و سحر شنیدیم ، ولی هیچ ندیدیم به چشم خودمان همچو فسون کاری و جادو که در این شهر نمایند و بدین سان به سهولت سر یک ربع زنی پیر مبدل به زن تازه جوانی شود افسوس کزین پیش ، نبودم من درویش ، از این کار ، خبردار ، که آرم زن فرتوت و سیه چرده خود نیز به همراه در این جا که شود باز جوان آن زن بیچاره و من هم سر پیری برم از دیدن وی لذت بسیار و ...!!»



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » بابک ( چهارشنبه 85/11/25 :: ساعت 12:32 صبح )
»» بیوگرافی استاد بابک صاحب اختیاری

                                            

           بیوگرافی استاد بابک صاحب اختیاری برگرفته از کتاب پشت پرده هنرهای رزمی

انسان در اطراف خود شاهد پدیده های مختلفی است ، حرفهای زیادی را میشنود ، مسائل زیادی را میبیند ، نیازهای گوناگونی را در خود احساس میکند وبراساس آنها تصمیم میگیرد. روح زیبا دوست انسان همیشه دنبال زیباییهاست وفکر بلند پرواز وگنجاو او به سوی پیشرفت وتکامل وناشناخته ها گام برمیدارد وانسان ذاتا موجودی طالب قدرت است وخود را بسوی قدرت سوق میدهد.

دنبال عامل بوجود آورنده این قدرتها بودم ، عالمی ازناشناخته ها ، ذهن کنجکاوم را کنجکاوتر وفکر بلند پروازم را به سوی پیشرفت رهنمون مینود.

دربرخورد با پدیده جسم و روان ، تفریح و شادی ، بازی و سرگرمی ، دنبال مفاهیم اساسی تری بودم که دارای ابعاد ناشناخته وتبلوری از قدرت وکمال باشد ، وزیباییهای زیادی هم داشته باشد . مشغول تمرینات ژیمناستیک بودم که جرقه ای جهید ، بافردی آشنا شدم ، او دارا ی استعدادهای ناشناخته فراوانی بود. درافکار بچه گانه ام عملیات هیپنوتیزم ، تله پاتی ، وقدرت فراوانی که وی را شاخص از دیگران مینمود مرا شیفته وفریفته خود وهنرش نمود

     سالها دل طلب جام جم از ما می کرد        آنچه خود داشت از بیگانه تمنا می کرد

عامل بوجود آورنده خواسته هایم را درهنرهای رزمی یافتم! حوالی سال 1359 بودکه توسط مرحوم استاد قاچار به تمرینات کونگ فو توآ پرداختم ، افکارم را آرزوی دستیابی به نیروهای درونی پرکرده بود ، چندسالی که استاد در دسترس بودند تمرینات روحی وجسمی خودرا زیر نظر وی ادامه دادم ولی این سعادت همیشگی نبود ، بعد از وی به علت محدودیتی که در کونگ فو توآ احساس مینودم زیرنظر استاد طباطبایی مشغول به تمرینات کاراته شدم ، استاد کاراته من استاد خوبی بود. وی کاراته را در اردبیل بنیان گذاری کرده بود ولی انگار چیزی کم داشتم ، تمام خواسته هایم را پر نمیکرد مخصوصا در بعد مسائل روحی وروانی وشکوفایی نیروهای درونی دچار رکود شده بودم جذب ورزشهای دیگری از جمله تکواندو ؛ آیکیدو ؛ جیت کاندو ؛ بوکس و کندو شدم ، باز چیزی کم داشتم  ؛ به ناچار دوباره تمرینات کونگ فو تو آ را از سرگرفتم . باعلاقه فراوان مشغول تمرین کونگ فو توآ شدم ، پیشرفت خوبی در کونک فو توآ داشتم و  تجربه خوبی در ورزشهای رزمی کسب کرده بودم  ؛ احساس میکردم حرفی برای گفتن دارم ولی کافی نبود ، سعی کردم هر طور شده به اعماق هنرهای رزمی نفوذ کنم . نزدیکترین شهری که ورزشهای رزمی نسبت به شهر خودم اردبیل از پیشرفت بهتری برخوردار بود شهر تبریز بود که آنروزها مرکز استانی بود که اردبیل نیز جزء شهرهای آن به شمار می آمد ، راهی تبریز شدم با اساتید مختلف آشنا شدم وبه شاگردی استاد محمد رضا پور اصل در آمدم ولی بعد از مدتی وی تغییر سبک داده وبه تکواندو پیوست ومرا به استاد باغی معرفی نمود ، با اساتید دیگری هم در سبکها ی مختلفی  مشغول به تمرین بودم که یکی از اساتیدم استادکریم رضایی بود که سبک حیوانات را به نام سبک جوتورا آموزش میداد . هفته ای دو روز را در تبریز میگذراندم البته با توجه به علاقه جدی که به ترویج وارائه این هنر داشتم کلاس کونگ فو توآ را با یاری همراه دیرینم آقای رحیم آقا محمدی در اردبیل دایر نموده بود.

      

   بقبه بیوگرافی را در ادامه مطلب مطالعه فرمایید

ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » بابک ( دوشنبه 85/10/18 :: ساعت 12:44 صبح )


»» حفظ قدرت و سلامت مغز

حفظ سلامت  مغز مانند سلامت سایر بخش‌های بدن و تناسب اندام باید مورد توجه قرار گیرد.

اتحادیه پژوهش‌های مغزی آمریکا می‌گوید برای حفظ سلامت مغز و جلوگیری از نقصان شناختی که با افزایش سن رخ می‌دهد،کارهای زیادی می‌توان انجام داد که باید بخشی از برنامه تناسب کلی اندام‌ها باشد.

این اتحادیه این ده اقدام را برای بهبود سلامت مغز توصیه می‌کند:

خوردن رژیم غذایی سلامت‌بخش مغز: رژیم غذایی که غنی از اسید‌های چرب امگا-۳ (که ماهی‌ها حاوی مقدار زیادی از آن هستند)، پروتئین، مواد آنتی‌اکسیدانت، میوه‌ها و سبزی‌ها و ویتامین B که میزان چربی‌های ترانس آنها کم باشد و میزان متعادلی از مواد نشاسته‌ای یا کربوهیدراتی داشته باشد، سلامت مغز را حفظ می‌کند.

ذهن خود را فعال نگهدارید: فعالیت‌هایی مانند آموختن یک زبان یا مهارت جدید، حل کردن جدول کلمات متقاطع، رفتن به کلاس‌های آموزشی، و یا یادگیری رشته‌های هنری می‌تواند ذهن شما را فعال نگه‌دارد.

به طور مرتب ورزش کنید: ورزش‌کردن می تواند گردش خون را فعال کند، توازن و هماهنگی بدن را بهبود بخشد و به جلوگیری از بیماری‌‌هایی که خطر زوال عقل یا دمانس را می‌افزایند، مانند بیماری قلبی،سکته مغزی و دیابت کمک کند.

به فعالیت‌های اجتماعی بپردازید: گذراندن وقت با دوستان، انجام کارهای داوطلبانه، و مسافرت می‌تواند شما را فعال و سالم نگهدارد.

به مقدار کافی بخوابید: نداشتن خواب کافی می‌تواند اثراتی منفی بر سلامت مغز داشته باشد.

استرس‌ را مهار کنید: شرکت در تمرین‌های یوگا، گذراندن وقت با دوستان یا انجام سایر فعالیتهای کاهنده استرس به حفظ توانایی یادگیری و قدرت حافظه کمک می‌کند

پیشگیری از آسیب مغزی: به سر گذاشتن کلاه ایمنی و بستن کمربند ایمنی در حین رانندگی با موتور و ماشین به اجتناب از صدمه‌خوردن مغز که می‌تواند با افزایش خطر زوال عقل یا دمانس همراه باشد کمک کند.

کنترل کردن سایر عوارض بهداشتی: حفظ وزن متناسب، ورزش‌کردن، خوردن غذای متعادل و مغذی، و کنترل‌کردن استرس می‌تواند به کاهش خطر ابتلا به بیماری‌هایی که بر مغز تاثیر می‌گذارند مانند دیابت،بیماری قلبی، فشار خون بالا کمک کند.

از عادات ناسالم پرهیز کنید: سیگار کشیدن و داروهای روانگردان می‌توانند باعث افزایش خطر ابتلا به دمانس و زوال قدرت شناختی شوند.

به سابقه بیماری‌ها در خانواده خود توجه داشته باشید: اگر با توجه به سابقه خانوادگیتان در معرض ابتلا به زوال عقل یا دمانس در دوران سالمندی هستید، با دکنرتان در مورد شیوه‌‌های حفظ سلامت مغز و جلوگیری یا کند کردن پیشرفت زوال قوه شناختی مشورت کنید. 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » بابک ( شنبه 85/10/16 :: ساعت 3:20 عصر )
»» چی نیروی نهفته

یک هنر درونی اصیل ، بدن را تبدیل به بستری مناسب برای تبلور افکار می نماید. برای دستیابی به این هدف ، باید ظرفیت های درونی جسم و فکر را افزایش داد و سپس بر روی این نیروی درونی  متمرکز شد.

 

« چی » نیروی محرکه کل جهان و همین طور انسانهاست .   « چی » تمام فعالیتهای ارادی و غیر ارادی بشر را کنترل می کند. راهب های بودایی به این نکته پی بردند که اگر بشود این نیرو را از طریق خود آگاه کنترل کرد ، تحول عظیمی در قدرت های روحی و جسمی بشر به وجود خواهد آمد و این وسیله خارق العاده ای برای توسعه تمرینات رزمی آنان محسوب می شود. این نوع « چی » را ، میتوان « چی » مغز یا « چی » فکر نامید.

 

سیستم های درونی با اعمال فشار جداگانه ای بر روی ذهن و بدن به تقویت هماهنگی این دوعنصر می پردازند. درحالت عادی ، برای مثال وقتی فرد مورد تهاجم قرار بگیرد ابتدا اعصاب چشم به بررسی و شناسایی ضربه میپردازند و سپس اطلاعات ارسالی در مغز مورد پردازش قرار گرفته و مشخص می شود که این ضربه تا چه حد خطرناک است.

 

نتیجه این پردازرش این است که مغز به اعصاب حرکتی بدن دستور حرکت مناسب را می دهد که البته در بسیاری از موارد هم عمل مورد نظر ، اشتباه بوده  و همانطور که می دانید اغلب هیچ وقت فرصت پیدا نمی کنید تا اشتباه خود را تصحیح کنید.

 

حال اگر به تمرین صحیح هنرهای رزمی پرداخته باشید ، احساسات درونی شما بر اعصاب و احساسات بیرونی غلبه پیدا می کنند بنابراین تمام مراحلی که در بالا ذکر شد تبدیل به یک مرحله می شود .

از بودا پرسیدند: جهان ساخته کیست ؟ بودا پاسخ داد: به نظر من جهان ابدى است و آغاز و انجامى ندارد. دو چیز است که بایستى از آن پرهیز کرد: یکى زندگانى پر از لذت که زاییده خودخواهى و فرومایگى است و دیگر زندگى پر از رنج و خود آزارى که آن نیز سودى ندارد و هیچ یک از این دو به نیکبختى منجر نمى شود.

سرانجام راهبان از بودا پرسیدند: راه درست کدام است ؟

بقیه در ادامه مطلب

ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » بابک ( پنج شنبه 85/10/7 :: ساعت 3:4 عصر )


»» دایره تمرکز فکر و تقویت نگاه



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » بابک ( سه شنبه 85/10/5 :: ساعت 12:35 صبح )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

اسلاید شو غالیوود
نیروی ضربات
فرصتی استثنایی برای رزمکاران ایران
برنامه سال 1388 شرکت ALYWOOD به مدیریت استاد سهراب زاده
تاریخچه تکواندو
تاریخچه کاراته
چی نیروی نهفته
حفظ سلامت مغز
چند روش خروج روح از بدن
فروش فیلم و سی دی های آموزش ورزشهای رزمی
عکس و تصویر زیبا از طبیعت استان اردبیل
سبک نن شائولین استان اردبیل نماینده می پذیرد
دایرکتوری کامل استان اردبیل
چگونه یک فایتر موفق شویم
[عناوین آرشیوشده]